قطب عالم امکان

ساخت وبلاگ

زندگی مردان و زنان آخرالزمانی چگونه است؟,وضعیت جهان در عصر موعود در ادیان زرتشت و یهو چگونه است؟یان حوادث مهم را در ادامه مطلب بخوانید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : محمدحسین علی یاری,آخرالزمان,مردان و زنان آخرالزمانی, نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 995 تاريخ : پنجشنبه 30 بهمن 1393 ساعت: 23:08

دعا جهت ایجاد مهرومحبت میان دونفر 

از جمله یک سری طلسم ها و دعاها برای ایجاد محبت بین دونفر

برای شما که عاشقید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 4638 تاريخ : چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت: 19:32

گرفتن جواب مثبت در خواستگاری
از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده: هر کس سوره (طه) را بنویسد و در پارچه سبزی قرار داده و به خواستگاری برود، خواستگاری‌اش رد نمی‌شود و حاجتش برآورده می‌شود ...

 

آسان شدن ازدواج
روایت از امام صادق علیه السلام: هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی‌دهند سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می‌کند.

 

جهت برآورده شدن حاجات بزرگ
به جهت مطالب عظیم و بزرگ صد بار بگوید «طه» و یک بار سوره «قل هو الله احد» را بخواند و باز صد مرتبه بگوید «طه» و یک مرتبه سوره «قل هو الله» را بخواند تا هفت بار این را تکرار کند، همین که هفت مرتبه «توحید» و هشتصد بار «طه» تمام شد بعد از آن 17 بار سوره «قل هو الله احد» را تا آخر بخواند، خداوند مطلب و حاجت او را براورده می‌کند و بی شک عمل خواهد شد. این از مجربات است و آزموده شده است.)

 

منبع:تفسیر البراهان

راهنما:برای نوشتن پرینت گرفتن نیز اشکالی ندارد

راهنما2:براش شستشو نیز انرا در ظرف و با کاسه قار بدهبد و انرا بشویید

منبع:padokhgoo.ir

 

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 3020 تاريخ : چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت: 15:29

انکار وجود حضرت رقیه توسط علمای بزرگ تاریخ خصوصا شهید مطهری به همراه دانلود کتایهای مربوط به این مطلب

این مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 1101 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت: 0:14

جهت تبلیغات در وبلاگ با این شماره تماس بگیرید.

09370912316

محمدحسین علی یاری

هزینه:ارزان و توافقی

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات,محمدحسین علی یاری,ارزان,تبلیغات ارزان و توافقی, نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 534 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1393 ساعت: 17:35

این اپلیکیشن اندرویدی را حتما کنید

"اسلام تولز"پیشرفته ترین اپلیکیشن مذهبی برای سیستم عام اندروید

دانلود کنید: اسلام تولز، پیشرفته‌ترین نرم افزار مذهبی!

با قابلیت های فراوانی همچون کارت روزه ها و نمازهای قضا,کارت اعمال,کارت احادیث,کارت قبله نما و مبدل تاریخ,قابلیت پخش اذان و ...

این برنامه اندرویدی زیبا را بالینک مستقیم از ادامه مطلب دانلود کنید+تصاویری از برنامه

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : اسلام تولز,اپلیکیشن اندرویدی,اپیکیشن اندرویدی,طب عالم امکان,محمدحسین علی یاری, نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 1434 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1393 ساعت: 17:27

دهه فجر بر همگان مبارک

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 518 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1393 ساعت: 16:45

فواید گذاشتن ریش,مضرات تراشیدن ریش (دلایل علمی) و چرا نباید ریش ها را تراشید؟به طور کلی چه مقدار برای کوتاه کردن ریش ها جایز است؟پاسخ به تمامی سوالات را در ادامه مطلب ببینید.

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : ریش,تراشیدن ریش,حکم تراشیدن ریش در اسلام,مقدار تراشیدن ریش چقدر است,یهودیان,سبیل,سیبیل,مضرات تراشیدن ریش,دلایل علمی تراشیدن ریش, نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 634 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393 ساعت: 21:13

 

شاید شما هم تاکنون به این سوال خنده دار اما جالب فکر کرده اید که ابتدا مرغ به وجود آمده تا تخم مرغ. . ؟

 

ظاهرا این نکته ذهن دانشمندان را هم به خود مشغول کرده و آنها را بر آن داشته تا بتوانند با دلایل علمی‌و منطقی جواب سوال را پیدا کنند!

 

آقای دکتر کوین فریمن از دانشگاه Sheffield به عنوان سخنگوی تیم تحقیقاتی که اعضای آن شامل محققین دانشگاه های Sheffiled و Warwick می‌باشد، در بیان این نکته می‌گوید:

 

زمانیکه مشغول بررسی مراحل تشکیل پوسته تخم مرغ با استفاده از یک ابر رایانه به نام HECToR بودیم، دریافتیم که یک پروتئین به نام ovocledidin-17 در مرحله تشکیل پوسته تخم مرغ نقش حیاتی دارد.

 

این پروتئین سرعت تشکیل پوسته تخم مرغ را بالا می‌برد و در زمان اتمام واکنش های پیدایش، خود بدون تغییر باقی می‌ماند. تشکیل پوسته تخم مرغ بدون وجود این پروتئین غیر ممکن می‌باشد.

 

خب حالا فکر می‌کنید که این پروتئین در کجا یافت می‌شود؟ بله در بدن مرغ ها! پس از این یافته گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

 

این دستاورد علمی ‌ذهن عده زیادی را از این مشغله دایمی‌که ابتدا مرغ به وجود آمده و یا تخم مرغ آزاد کرده است و شاید حالا با فراغت خاطر بیشتری بتوانند نیمرو بخورند.البته ما هم مانند شما می‌دانیم که چنین سوالی از اساس صحیح نیست. اما به هر حال علم برای این سوال هم جواب پیدا کرده است....

............................................................

لطفا در نظر سنجی ماهم شرکت کنید/کلیک کنید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 657 تاريخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت: 20:04

همانطور که میدانید امام جعفر صادق(ع) فرزند امام محمد باقر(ع) است.حال این سوال پیش میاید که مگر همه ی امامان صادق نیستند پس چرا فقط این امام بزرگوار این لقب را به خود گرفته است.و سوال دیگری که پیش میاید اینست که جعفر کذاب(جعفر کاذب)کیست؟قسمتی از متن ادامه مطلب را بخوانید و پاسخ سوالات خود را بگیرید(ضمن پاسخ به چندین شبهه در مورد جعفر کذاب)

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : جعفر کذاب,جعفر کاذب,امام,امام جعفر صادق,جعفر صادق,نظرسنجی,جعفر, نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 717 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت: 18:22

ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد كه در همان سنين كودكى مواجه با مصيبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع) قرارگرفت. 

در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهديد مأمون عباسى سفر تبعيد گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اين كه كسى از بستگان و اهل بيت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند. 

يك سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق ديدار برادر و اداي رسالت زينبي و پيام ولايت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد. 

اين جا بود كه آن حضرت نيز همچون عمه بزرگوارشان حضرت زينب(س) پيام مظلوميت و غربت برادر گراميشان را به مردم مؤمن و مسلمان مى رساندند و مخالفت خود و اهلبيت (ع) را با حكومت حيله گر بنى عباس اظهار مى كرد. بدين جهت تا كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد عده اى از مخالفان اهلبيت كه از پشتيبانى مأموران حكومت برخوردار بودند،سر راه را گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتيجه تقريباً همه مردان كاروان به شهادت رسيدند، حتى بنابر نقلى حضرت(س) معصومه را نيز مسموم كردند. 

به هر حال ، يا بر اثر اندوه و غم زياد از اين ماتم و يا بر اثر مسموميت از زهر جفا، حضرت فاطمه معصومه (س)بيمار شدند و چون ديگر امكان ادامه راه به طرف خراسان نبود قصد شهر قم را نمود. پرسيد: از اين شهر«ساوه» تا «قم» چند فرسنگ است؟ آن چه بود جواب دادند، فرمود: مرا به شهر قم ببريد، زيرا از پدرم شنيدم كه مى فرمود: شهر قم مركز شيعيان ما است.

بزرگان شهر قم وقتى از اين خبر مسرت بخش مطلع شدند به استقبال آن حضرت شتافتند; و در حالى كه «موسى بن خزرج» بزرگ خاندان «اشعرى» زمام ناقه آن حضرت را به دوش مى كشيد و عده فراوانى از مردم پياده و سواره گرداگرد كجاوه حضرت در حركت بودند، حدوداً در روز ٢٣ ربيع الاول سال ٢٠١ هجرى قمرى حضرت وارد شهر مقدس قم شدند. سپس در محلى كه امروز «ميدان مير» ناميده مى شود شتر آن حضرت در جلو در منزل «موسى بن خزرج» زانو زد و افتخار ميزبانى حضرت نصيب او شد. 

آن بزرگوار به مدت ١٧ روز در اين شهر زندگى كرد و در اين مدت مشغول عبادت و راز و نياز با پروردگار متعال بود. محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستيه به نام «بيت النور» هم اكنون محل زيارت ارادتمندان آن حضرت است. 

سرانجام در روز دهم ربيع الثانى و «بنا بر قولى دوازدهم ربع الثانى» سال ٢٠١ هجرى پيش از آن كه ديدگان مباركش به ديدار برادر روشن شود، در ديار غربت و با اندوه فراوان ديده از جهان فروبست و شيعيان را در ماتم خود به سوگ نشاند .مردم قم با تجليل فراوان پيكر پاكش را به سوى محل فعلى كه در آن روز بيرون شهر و به نام «باغ بابلان» معروف بود تشييع نمودند. همين كه قبر مهيا شد دراين كه چه كسى بدن مطهر آن حضرت را داخل قبر قرار دهد دچار مشكل شدند، كه ناگاه دو تن سواره كه نقاب به صورت داشتند از جانب قبله پيدا شدند و به سرعت نزديك آمدند و پس از خواندن نماز يكى از آن دو وارد قبر شد و ديگرى جسد پاك و مطهر آن حضرت را برداشت و به دست او داد تا در دل خاك نهان سازد. 

آن دو نفر پس از پايان مراسم بدون آن كه با كسى سخن بگويند بر اسب هاى خود سوار و از محل دور شدند.بنا به گفته بعضي از علما به نظر مى رسد كه آن دو بزرگوار، دو حجت پروردگار: حضرت رضا (ع) و امام جواد (ع) باشند چرا كه معمولاً مراسم دفن بزرگان دين با حضور اوليا الهي انجام شده است. 

پس از دفن حضرت معصومه(س) موسى بن خزرج سايبانى از بوريا بر فراز قبر شريفش قرار داد تا اين كه حضرت زينب فرزند امام جواد(ع) به سال ٢٥٦ هجرى قمرى اولين گنبد را بر فراز قبر شريف عمه بزرگوارش بنا كرد و بدين سان تربت پاك آن بانوى بزرگوار اسلام قبله گاه قلوب ارادتمندان به اهلبيت (ع). و دارالشفاي دلسوختگان عاشق ولايت وامامت شد."آفتاب" سالروز وفات آن حضرت را به تمام عاشقان حضرتش تسلیت می گوید. 

احادیثی پیرامون حضرت معصومه(س) 
قال الصادق عليه السلام: 
ان للّه حرماً و هو مكه ألا انَّ لرسول اللّه حرماً و هو المدينة ألا وان لاميرالمؤمنين عليه السلام حرماً و هو الكوفه الا و انَّ قم الكوفة الضغيرة ألا ان للجنة ثمانيه ابواب ثلاثه منها الى قم تقبض فيها اموأة من ولدى اسمها فاطمه بنت موسى عليهاالسلام و تدخل بشفاعتها شيعتى الجنة با جمعهم 

خداوند حرمى دارد كه مكه است پيامبر حرمى دارد و آن مدينه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنيا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مى شوند. 


عن سعد عن الرضا(ع) قال: 
يا سعد من زارها فله الجنة 
ثواب الأعمال و عيون اخبار الرضا(ع): عن سعد بن سعد قال: سالت اباالحسن الرضا(ع) عن فاطمه بنت موسى بن جعفر (ع) فقال: 
من زارها فله الجنة 
امام رضا (ع) فرمود- كسى كه حضرت فاطمه معصومه را زيارت كند پاداش او بهشت است . 

كامل الزيارة:عن ابن الرضا عليهماالسلام قال: 
من زار قبر عمتى بقم فله الجنة 
امام جواد - كسى كه عمه ام را در قم زيارت كند پاداش او بهشت است . 

امام صادق (ع): 
من زارها عارفاً بحقّها فله الجنة (بحار ج ٤٨ صفحه ٣٠٧) 
امام صادق (ع) كسى كه آن حضرت را زيارت كند در حالى كه آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد بهشت پاداش اوست . 

امام صادق (ع): 
«الّا انَّ حرمى و حرم ولدى بعدى قم» (بحار ج ٦٠ صفحه ٢١٦ ) 
امام صادق (ع) - آگاه باشيد كه حرم و حرم فرزندان بعد از من قم است 

جايگاه حضرت معصومه(س) 
لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمود:آن حضرت در روايتى فرمود: 
«مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى.» (ناسخ التواريخ، ج ٣، ص ٦٨، به نقل از كريمه اهل بيت، ص ٣٢) 

«هركس معصومه را در قم زيارت كند،مانند كسى است كه مرا زيارت كرده است.» 
اين لقب، كه از سوى امام معصوم به اين بانوى بزرگوار داده شده، گوياى جايگاه والاى ايشان است. 

امام رضا(ع) در روايتى ديگر مى فرمايد: 
هركس نتواند به زيارت من بيايد، برادرم را در رى يا خواهرم را در «قم» زيارت كند كه ثواب زيارت مرا در مى يابد. (زبدة التصانيف، ج ٦، ص ١٥٩، به نقل از كريمه اهل بيت، ص ٣ .)
قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 643 تاريخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت: 20:36

شعر خوانی (حدیث حیا) توسط سیده زهرا شایگان دختر 8ساله در برنامه مشاعره شبکه آموزش

(حتما ببینید بسیار زیباست)

 

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 820 تاريخ : جمعه 10 بهمن 1393 ساعت: 13:58

عکسهای بسیار زیبای ولادتی به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع)

در ادامه مطلب ببینید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 739 تاريخ : جمعه 10 بهمن 1393 ساعت: 13:59

پیامکهای مناسبتی ولادت امام حسن عسگری(ع) را در ادامه مطلب ببینید
 
امام عسکری‏ علیه السلام :
ما أقبَحَ بِالمُؤمِنِ أن تَکونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ
چه زشت است برای مؤمن که خواسته‏ای داشته باشد که او را به خواری کشاند
تحف العقول ، ص ۴۸۹ .
 
 
 
امام عسکری‏ علیه السلام :
مَن لَم یَتَّقِ وُجُوهَ النّاسِ لَم یَتَّقِ اللَّهَ
آن که از مردم پروا نکند ، از خدا نیز پروا نمی‏کند
بحار الأنوار ، ج ۷۱ ، ص ۳۳۶ .
 

دست بیفشانید و عود بسوزانیدکه یازدهمین مسافر بهار،از راه میرسد؛

قدم هایش را شکوفه باران کنید!

ولادت امام حسن عسکری (ع) مبارک باد .

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 394 تاريخ : جمعه 10 بهمن 1393 ساعت: 14:00

خلاصه ای از زندگینامه این امام بزرگوار و گرانقدر را در ادامه مطلب ببینید(ولادت در سال 232 هجری قمری مصادف با نهم بهمن ماه سال 1393-8 ربیع الثانی سال 1436- 29january2015)

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 478 تاريخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393 ساعت: 18:03

فوتبالیست های معروف اروپایی و مسلمان را به همراه عکس و اطلاعاتی کوتاه از آنان در ادامه مطلب ببینید

ادامه عکسها و مطالب در ادامه مطلب

...................................................................

لطفا در نظر سنجی ماهم شرکت کنید/کلیک کنید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 526 تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت: 20:43

بیانات رهبر معظم انقلاب درمورد وحدت شیعه و سنی:


 

 

 

شما نگاه كنيد ببينيد آن كسانى كه ميخواهند وحدت ملت ايران را به هم بزنند، كى‌ها هستند؟ بدانيد كه اينها عوامل دشمنند؛ يا خودشان از متن دشمن دارند حرف ميزنند، يا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد.

آن كسى كه نداى تفرقه‌ى بين شيعه و سنى را سر ميدهد و به بهانه‌ى مذهب، ميخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شيعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند.

گاهى بعضيها مزدور دشمنند و خودشان نميدانند.

خيلى از اين مردم بيچاره‌ى بى‌خبرِ سلفى و وهّابى كه بوسيله‌ى دلارهاى نفتى تغذيه ميشوند تا بروند در اينجا و آنجا عملهاى تروريستى انجام بدهند - در عراق يكجور، در افغانستان يكجور، در پاكستان يكجور، در نقاط ديگر يكجور - نميدانند كه مزدور دشمنند.

آن مرد شيعى هم كه ميرود به مقدسات اهل سنت اهانت ميكند و دشنام ميدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند كه چه ميكند.

بعضى از اين سرانگشتان - هم در بين اهل سنت، هم در بين شيعه - غافلند، نميدانند و نميفهمند چكار ميكنند؛ نميدانند براى دشمن دارند كار ميكنند.

با نگاه اسلامى نگاه ميكنيم؛ نگاه اسلامى، برادرى و اتحاد و همدلى و صميميت است؛ هر كسى كه با اين نگاه مخالفت كند و شيوه‌ى ديگرى را انتخاب بكند، برخلاف سياست نظام اسلامى رفتار كرده است. 

اين را هم سراغ داريم و افرادى را هم از بين شيعيان ميشناسيم كه فقط مسئله‌شان مسئله‌ى نادانى نيست، بلكه مأموريت دارند براى اينكه ايجاد اختلاف كنند - به مقدسات اهل سنت اهانت ميكند

من عرض ميكنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است.

 

بيانات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان كردستان‌ در ميدان آزادى سنندج‌

 

لطفا در نظر سنجی ماهم شرکت کنید/کلیک کنید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : رهبر,وحدت,شیعه وسنی,وحدت شیعه و سنی,بیانات رهبر, نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 587 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت: 0:16

حضور رائفی پور در اربعین در کربلا(مستند)

حجم:50 مگابایت

زمان:حدود 24 دقیقه

دانلود با لینک مستقیم

............................................................

لطفا در نظر سنجی ماهم شرکت کنید/کلیک کنید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 395 تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت: 20:09

دانلود چند ویدیو بسیار زیبا از رائفی پور بالینک مستقیم در ادامه مطلب

در ادامه مطلب ببینید

هزینه:سه صلوات جهت ظهور آقا امام زمان(عج)

................................................................................

لطفا در نظر سنجی ماهم شرکت کنید/کلیک کنید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 467 تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت: 20:57

شتر وفادار، اسطوره یمنی‌ ها شد (+عکس)

شتر گاه قبر صاحبش را بو می کند ، گاه به گِرد قبر می چرخد و گاه در کنارش می نشیند و به این نحو اندوه خود را از درگذشت صاحبش ابراز می کند .
العالم: شتری در یکی از روستاهای استان اِب در مرکز یمن با وفاداری خود به ضرب المثل تبدیل شده است .

گزارش منابع رسانه ای یمنی حاکی است که "عبدالکریم الدبیس" ساکن روستای الدبیس شهر السده استان اب می گوید : یکی از ساکنین روستای الدبیس به نام علی حسین النعنع سه شنبه قبل درگذشت و به خاک سپرده شد و شترش از آن روز تاکنون در کنار قبر صاحب خود نشسته، و قبر را ترک نمی کند.

عبدالکریم افزود : شتر گاه قبر صاحبش را بو می کند ، گاه به گِرد قبر می چرخد و گاه در کنارش می نشیند و به این نحو اندوه خود را از درگذشت صاحبش ابراز می کند .

عبدالکریم گفت : النعنع از شتر خود به مدت چند سال در کارهای کشاورزی استفاده می کرد و شتر از زمان درگذشت صاحبش تاکنون بسیار کم خوراک شده است و خانواده النعنع به سختی می توانند غذا و آبی به این شتر بخورانند و ساکنین روستا از این شتر وفادار عکسبرداری و فیلمبرداری می کنند. 
 

شتر وفادار، اسطوره یمنی‌ ها شد (+عکس)
......................................................................
قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 486 تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت: 20:10